ACANTHUS

Onze consultants begeleiden de aanschaf en implementatie van telefooncentrales in bedrijfs kritische omgevingen, verpleegoproepsystemen, multimediavoorzieningen en Unified Communication oplossingen. Naast het uitbrengen van advies begeleiden wij ook de daadwerkelijk implementatie van de voorgestelde oplossingen, zodat uw organisatie ook gegarandeerd de beoogde resultaten behaald.

OPSTELLEN VAN UW BUSINESS CASE

Heeft uw nieuwbouw plannen of is bestaande apparatuur verouderd. Waar moet u budgettair rekening mee houden? Welke afhankelijkheden zijn er? Welke technische en functionele verbeteringen zijn er te realiseren. En welke oplossing zijn realistische en haalbaar voor uw organisatie. Allemaal relevante vragen die wij graag samen met u onderzoeken en helder onderbouwen in een relevante Business Case.

Maak contact  

HAALBAARHEID ONDERZOEK

U wordt veel benaderd door leveranciers. Allemaal stellen ze hele mooie oplossingen voor. Wat zijn de ontwikkelingen in de markt en hoe kan uw organisatie hiervan gebruik maken? En past de gebonden oplossing wel bij uw organisatie en infrastructuur. Welke bijkomende (verborgen) kosten zijn er. Allemaal zeer relevante vragen voordat uw een grote investering doet.

Maak contact  

OPSTELLEN VAN UW PROGRAMMA VAN WENSEN EN EISEN

Waar heeft uw organisatie behoefte aan? Wie zijn de interne stakeholders en waar hebben zij behoefte aan. Hoe vertaalt zich dat in technische en functionele eisen? Zodat u in staat bent om een goede vergelijk te kunnen maken tussen verschillende oplossingen en aanbiedingen.

Maak contact  

AANBESTEDING VAN UW OPLOSSING

Om de meest geschikte oplossing uit de markt te halen tegen een concurrerende prijsstelling is van belang een transparant en objectief inkooptraject uit te voeren. Hierdoor is uw organisatie verzekerd van de juiste prijs/kwaliteit verhouding van de gewenste oplossing.

Maak contact  

OPSTELLING VAN IMPLEMENTATIEPLAN

Voorkom verrassingen achteraf, financiële tegenvallers of onverwachte afhankelijkheden of risico’s. Stel vooraf een implementatieplan samen waarin de scope, planning,resourses, risico’s en afhankelijkheden zijn beschreven. Uw leverancier weet dan ook welke diensten hij/zij exact moet aanbieden.

UW CONTRACTVORMING

Als afsluiting van het aanbestedingstraject of bij het verlopen van een contracttermijn wordt een nieuw contract met de leverancier afgesloten. Geen financiële verrassingen achteraf maar goede en heldere afspraken vooraf. Essentieel voor een aanvang van de implementatie van de gekozen oplossing.

Maak contact   

OPSTELLEN VAN UW FUNCTIONEEL EN TECHNISCH ONTWERP

U heeft een product met diensten ingekocht en de leverancier moet gaan bouwen aan de oplossing. Uw oplossing. Dit vraagt maatwerk van uw organisatie en van uw leverancier. De oplossing moet immers naadloos passen binnen uw organisatie en aan de verwachtingen voldoen. De communicatie oplossingen zijn veelal geïntegreerd met andere systemen. Koppelingen moeten gebouw worden. Beschrijf de functionele werking in een functioneel ontwerp. Aan de hand van dit functioneel ontwerp zal samen met de leverancier een technische ontwerp samengesteld worden.

Maak contact   

PROJECTMANAGEMENT VAN UW OPLOSSING

De projectmanager speelt een essentiële rol bij het succes van een project.  Wordt de implementatie gerealiseerd volgens planning. Blijft het project binnen budget. Doen de leveranciers en de eigen organisatie wat er van ze verwacht wordt. Wordt het eindresultaat behaald. Allemaal taken die de projectmanager voor z’n rekening neemt.

Maak contact   

MIGRATIE NAAR UW NIEUWE OPLOSSING

Neemt u de oplossing gefaseerd in gebruik of kiest u voor een big bang scenario. Beide mogelijkheden kunnen passen bij de door uw gekozen oplossing.

Maak contact   

ONZE KLANTEN